İstanbul oruspu Kayseri oruspu Eskişehir oruspu Konya oruspu Kurtköy oruspu Pendik oruspu Şişli oruspu Bahçeşehir oruspu Bostancı oruspu Maltepe oruspu Taksim oruspu Avcılar oruspu Göztepe oruspu Beylikdüzü oruspu Halkalı oruspu Mecidiyeköy oruspu İzmit oruspu Şişli oruspu Kadıköy oruspu Mersin oruspu Serik oruspu

DOLAR 34,0566 0.1%
EURO 38,0826 0.03%
ALTIN 2.833,440,17
BITCOIN 21413684,35%
İstanbul
23°

HAFİF YAĞMUR

05:14

İMSAK'A KALAN SÜRE

Ankara’da Çayyolu- Sincan metrosunda imzalar atıldı
  • T25
  • Gündem
  • Ankara’da Çayyolu- Sincan metrosunda imzalar atıldı
139 okunma

Ankara’da Çayyolu- Sincan metrosunda imzalar atıldı

ABONE OL
Aralık 16, 2023 15:20
Ankara’da Çayyolu- Sincan metrosunda imzalar atıldı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Başkentte raylı sistem ağını genişletecek projelere sürat kesmeden devam ediyor.

Çayyolu (M2)- Sincan (M3) Metroları temas sınırının “Uygulamaya Temel Kesin Proje Hizmetleri İşi” ihalesini kazanan firma PROTA Mühendislik ile mukavele imzalandı. Başkanlık makamında gerçekleşen merasimde imzaları; Ankara Büyükşehir Belediye Lideri Mansur Yavaş, EGO Genel Müdürü Nihat Alkaş, Prota Mühendislik İdare Heyeti Lideri Danyal Kubin attı.

Mansur Yavaş, imza merasiminde yaptığı konuşmada projenin güzel olmasını dileyerek, şöyle konuştu: “Daha evvel hazırlanmış hiçbir metro projesi yoktu. Hepsi Ulaştırma Bakanlığı’na devredilmişti. Bize müsaade verilen öncelikle Dikimevi Mamak Metrosu Projesi oldu. Bunun proje ihalesine çıkıldı. Kredisi bulundu onaylandı ve inşallah ocak ayı içerisinde başvuran 8 firma içerisinden üretimini biri üstlenecek ve inşallah temel atmaya çalışacağız. Bunun yanında Dikmen Metrosu için proje ihalesi yaptık şu anda devam ediyor. Keçiören Metrosu’ndan Ovacık’a uzanan çizginin proje ihalesi yapıldı. Ayrıyeten Koru Yaşamkent ve Koru Bağlıca Proje ihaleleri yapılmıştır. Bu proje ihaleleri bizim seçimden evvel tamamlanacaktı lakin bir eksik vardı, Bağlıca’dan Sincan’a uzanan sınır birebir vakitte Başkentray hem de süratli tren entegre olacak biçimde onunda ihalesini bugün imzalıyoruz. İnşallah projeler tamamlandıktan sonra üretimine başlayacağız. Ankara’daki ulaşımı çözmenin toplu ulaşımdan, konforlu ulaşımdan öteki hiçbir dermanı yok. İnşallah, Allah yapmayı da bize nasip eder. Güzel uğurlu olsun.”

Havaalanı Metrosu’na dikkat çeken Yavaş, açıklamalarını şu sözlerle sürdürdü: “Çayyolu Metrosu’nun borcunu bu ay bitiriyoruz. Ulaştırma Bakanlığının yaptığı metronun parasını biz 4,5 yılda ödemiş olacağız. Halbuki metro kredileri bildiğiniz üzere uzun vadeli kredilerle yapılır zira halka daha fazla yük bindirilmez. Seçimde iş başına geldikten sonra yapılan düzenlemeyle bu türlü bir kesinti yapıldı. Artık de Keçiören Metrosu’ndan gara gelen kısmı da bizden kesmeye başlayacaklar. Aslında metroları biz yapmış oluyoruz. Bu merasim vasıtasıyla Ankara halkına şunu söylemek istiyorum; Keçiören Havaalanı Metrosu’nu Çubuk’a kadar uzanacak formda 2 yıldır yatırım programına almasına karşın şimdi ihalesine çıkmadı. Biz bir yandan projeleri tamamlarken var olan projeyi de bir an önce yapmasını diliyorum. Dünyada hiçbir başkentte havaalanından kente gelişte toplu ulaşım raylı sistem var, yalnızca Ankara’da yok. Bu da bizi epeyce üzüyor. Bu vesileyle onun da bir an önce üretimine başlanmasını diliyorum. Tekrar iyi uğurlu olsun.”

YAVAŞ: “5 İSTASYON VE 11,6 KİLOMETREDEN OLUŞACAK ÇİZGİ, BAĞLICA İLE DEVLET MAHALLESİ İSTASYONLARINI BİRBİRİNE BAĞLAYACAK”

Yavaş, toplumsal medya hesaplarından mevzuyla ilgili şu paylaşımı yaptı: “Ankara’da iki farklı sınırı birbirine ring formunda bağlayacak olan birinci metro sınırının proje çalışması için bugün birinci imzaları attık. Koru metrosunun Bağlıca metrosuna uzatılmasının akabinde Çayyolu metrosunu Sincan metrosuna bağlayacak olan çizgi için proje çalışmasına başladık. 5 istasyon ve 11,6 kilometreden oluşacak sınır, Bağlıca ile Devlet Mahallesi istasyonlarını birbirine bağlayacak. Kıymetli hemşehrilerim, vazifeye geldiğimizde bırakın devam etmesini, projesi yapılan bir tek metro sınırı bile bulunmuyordu. Bu devirde, 7,43 kilometrelik Mamak Metrosu’nun projesini tamamladık. Üretim ihalesinin 2. etabı 8 Ocak 2024 tarihinde yapılacak ve inşallah bu devir temelini atacağız. 9,63 kilometrelik Koru-Bağlıca ve Koru-Yaşamkent Metro Sınırı, 7,69 kilometrelik Keçiören-Ovacık Metro Çizgisi ve 14,3 kilometrelik Kızılay-Dikmen Metro Çizgisi’nin projesini 2024 yılının Şubat ayına kadar tamamlamayı hedefliyoruz. Bugün proje çalışması imzalanan 11,6 kilometrelik Bağlıca – Devlet Mahallesi sınırı ile bir arada, toplamda 5 farklı hatta 50,65 kilometrelik metro projesi için süreci gün kaybetmeden sürdürüyoruz. Havalimanı Metrosu ise T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı uhdesinde olup Belediyemizle ilgisi bulunmamaktadır.”

Proje çalışmasına başlanacak Çayyolu (M2)- Sincan (M3) Birleşim Çizgisi (M6) 10 kilometre uzunluğunda ve 5 istasyondan oluşuyor. Bu çizgi ile Çayyolu- Sincan sınırları ortasındaki geçiş mühleti kısalacağı üzere Başkentray ve YHT çizgileriyle da entegrasyonu sağlanacak.

En az 10 karakter gerekli