İstanbul oruspu Kayseri oruspu Eskişehir oruspu Konya oruspu Kurtköy oruspu Pendik oruspu Şişli oruspu Bahçeşehir oruspu Bostancı oruspu Maltepe oruspu Taksim oruspu Avcılar oruspu Göztepe oruspu Beylikdüzü oruspu Halkalı oruspu Mecidiyeköy oruspu İzmit oruspu Şişli oruspu Kadıköy oruspu Mersin oruspu Serik oruspu

DOLAR 33,9911 -0.22%
EURO 38,0532 0.3%
ALTIN 2.831,611,04
BITCOIN 21634326,47%
İstanbul
21°

AZ BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

Bursa’nın ‘mutfak kozu’ iyi kullanılmalı
  • T25
  • Gündem
  • Bursa’nın ‘mutfak kozu’ iyi kullanılmalı
58 okunma

Bursa’nın ‘mutfak kozu’ iyi kullanılmalı

ABONE OL
Ekim 3, 2023 15:52
Bursa’nın ‘mutfak kozu’ iyi kullanılmalı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

BURSA (İGFA) – Osmanlı saray mutfağının doğduğu kent olan Bursa’nın tescilli lezzetlerini vitrine çıkarmak emeliyle bu yıl ‘Yeşil Bursa, Yeşil Gastronomi’ temasıyla ikincisi düzenlenen Gastronomi Şenliği, damaklarda unutulmaz tatlar, hafızalarda keyifli anlar bıraktı.

Gerek şenlikte lokal alan bölüm temsilcileri gerekse de 3 gün boyunca eşsiz lezzetlerle buluşan vatandaşların büyük memnuniyetini kazanan 2. Gastronomi Festivali’nin kıymetlendirme toplantısı, Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’nde yapıldı. Büyükşehir Belediye Lideri Alinur Aktaş, Vilayet Kültür ve Turizm Müdürü Dr. Kamil Özer, BTSO, Ticaret Borsası, STK’lar ve iştirakçi firma temsilcilerinin da hazır bulunduğu toplantıda hem şenliğin çıktıları ele alındı hem de önümüzdeki yıl yapılacak şenliğin ana prensipleri değerlendirildi.

NİCELİK YERİNE NİTELİK

Toplantıda konuşan Bursa Büyükşehir Belediye Lideri Alinur Aktaş, önümüzdeki yıl gerçekleşecek Gastronomi Festivali’nde nicelik yerine niteliğe odaklanacaklarını söyledi. Vatandaş ve iştirakçilerle yapılan kıymetlendirme anketinde yüzde 94 memnuniyet oranı yakalandığını söz eden Lider Aktaş, “Festivalde 85 ticari firma, 37 üretici bayan kooperatifi, 30 kamu kurumu ve STK’lar olmak üzere toplam 152 iştirakçi yer aldı. 39 farklı program gerçekleştirildi ve programlara mahallî ve ulusal 150 şef aşçı takviye verdi. 3 günde 500 bini aşkın ziyaretçi geldi. Şenliğin resmi instagram hesabı olan Gotobursa hesabına erişim 3 günde yüzde 350 artarak 482 bin 955 ziyaretçiye ulaştı. Ziyaretçilerimiz tarafından yapılan toplumsal medya paylaşımları Bursa’mızdan ve ülkemizden 20 milyona yakın izlenme aldı ve gastronomi şenliğinin tanıtımına katkı sağladı. 2022 ve 2023 yıllarında düzenlenen birinci iki şenlikte ana maksatlardan birisi şenliğin tutundurulması ve farkındalığının artırılması oldu. 2024 yılındaki şenlik için ise amacımız daha seçici bir yaklaşımla şenlik alanındaki firma sayısını sonlandırmak, nicelik yerine niteliğe odaklanmak olacaktır” diye konuştu.

İl Kültür ve Turizm Müdürü Dr. Kamil Özer ise, “Yapılan iş çok hoş. İnanılmaz bir tanıtım var. Bursa özelikle pandemi sonrası bir sanayi kentinin ötesinde farklı bir kent olduğunu göstermeye başladı. Bursa tarafını turizm ve kültür kenti olmaya çevirmiş oldu. Önümüzdeki yıl bu şenliğin düzeyini biraz daha arttırmamız lazım” dedi.

En az 10 karakter gerekli