İstanbul oruspu Kayseri oruspu Eskişehir oruspu Konya oruspu Kurtköy oruspu Pendik oruspu Şişli oruspu Bahçeşehir oruspu Bostancı oruspu Maltepe oruspu Taksim oruspu Avcılar oruspu Göztepe oruspu Beylikdüzü oruspu Halkalı oruspu Mecidiyeköy oruspu İzmit oruspu Şişli oruspu Kadıköy oruspu Mersin oruspu Serik oruspu

DOLAR 35,8891 -0.06%
EURO 37,3523 -0.15%
ALTIN 3.287,00-0,52
BITCOIN 3463932-1,02%
İstanbul

HAFİF YAĞMUR

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

Ramazanda e-ticaret siparişleri hızlandı
  • T25
  • Ekonomi
  • Ramazanda e-ticaret siparişleri hızlandı
85 okunma

Ramazanda e-ticaret siparişleri hızlandı

ABONE OL
Nisan 13, 2023 11:24
Ramazanda e-ticaret siparişleri hızlandı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

İSTANBUL (İGFA) – Türkiye’de alışverişin odağı haline gelen e-ticaret siteleri Ramazan ayı ve Ramazan Bayramı için en ağır formda tercih edilen mecraları da oluşturuyor. Ticaret Bakanlığı’nın datalarına nazaran ülkemizdeki e-ticaret sitelerinin sayısı 35 bini bulurken, 2022 yılının birinci 6 ayındaki harcama fiyatı ise bir evvelki yıla nazaran yüzde 116’lık rekor artışla 348 milyar TL olarak gerçekleşti.

Cironun büyüklüğü e-ticaret sitelerinin marketing faaliyetlerine de yansıdı. Yapılan dijital alışveriş için tercih edilen marketing mecraları da toplumsal medya başta olmak üzere dijital mecralar olurken, e-ticaret sitelerinin ve markaların yaptıkları kampanyaların bütçelerinde, kampanya sayısında ise artışlar gözleniyor. Günümüzde bir Influencer aracılığıyla bir eseri ve e-ticaret sitesine bilhassa Ramazan üzere alışverişin ağır olduğu periyotlarda tanıtmak daha değerli hale geliyor.

VİDEO İZLEME ALIŞKANLIĞIMIZ ARTIYOR

Digital Exchange’in uzman marketing takımı, markalara yaklaşan Ramazan Bayramı nedeniyle bir dizi pazarlama teklifinde bulundu.

Ramazan devrinde e-ticaret sitelerini ele alan araştırmaya nazaran bayramı da düşünen tüketicilerin yüzde 66’sı e-ticaret sitesinden alışveriş öncesinde eserle ilgili görüntü izlemeyi tercih ediyor. “Alışverişin arttığı periyotta rüzgarı yakalayan markalar, bunu yıl uzunluğu yanlışsız kampanyalarla sürdürerek büyük kazanım sağlar” diyen Digital Exchange’in marketing grubu, görüntü marketingin 2023’ün trendleri ortasında bulunduğunu tabir eden belirtti.

Türkiye’de 18-70 yaş ortası tüketiciler vaktinin 8 saatinden fazlasını internette geçirdiğine dikkati çekilen teklifte, bu kitlenin alışveriş sepet ortalaması ise 2022’nin birinci yarısına ilişkin bilgilere nazaran 4 bin 900 TL’ye ulaştığı ve sayının 2023’te daha da arttığı kestirim edildiği kaydedildi.

En az 10 karakter gerekli